L'an passé j'ai tombé sur le côté avec mon tracteur. J'avais fermé l'ignition et les gaz mais le moteur a continué à plein gaz pendant 10 minutes. Une fois éteint, je l'ai remis sur ses 4 roues et l'ai laissé se refroidir. Plusieurs heures plus tard, il a assez bien parti mais très bruyant et grosse fumée noire venant du silencieux. J'ai changé l'huile et tous les filtres. Aujourd'hui il démarre bien mais toujours beaucoup de fumée et bruit pas endurable sans protection. Quand je l'éteint après 30 minutes, il ne repart pas sans le laisser se refroidir.Ce tracteur a 33 ans mais il a un loader en avant et une pépinne en arrière; je veux le garder et essayer de le réparer moi-même. J'ai des notions de base en mécanique-auto pas pas en diesel. Des idées quelqu'un???? Par où prenons-nous le test compression sur un diésel? Les valves mal ajustées seraient elles possible? Push rod croches?
Last year I rolled on the side with my Bolens/Iseki KE75 tractor. I put key and throttle arm in ''off'' position but engine continued to run and even ran at full blast for about 10 long minutes. I don't know what it was using as fuel since both ignition and throttle were shut off. When it stopped, I turned tractor back on its 4 wheels and let it cool off. A few hours later it started ok but it was noisy and black smoke was comming out of muffler. I changed oil and all filters. When cold it starts well but still smokes a lot and is so noisy that I have to wear ear protection. When hot (after 30+ minutes use), if I turn it off, it will not start unless I let it cool-off (battery ok but engine seems to offer resistance). Now, 1 year later, I still get very heavy smoke out of muffler and excessive noise; all other features of tractor work well (front loader and backhoe) so I want to try to fix imyself the 33 year old tractor. Ihave repair and service manuals, know a little bit about car mechanics but nothing about diesels. (Where do we take compression test?, Can it be valve adjustments? Bent push rods? Any ideas where to start?